torsdag 11. november 2010

Pulsvarmere X 3



For tiden går det i strikking og hekling. Det lages pulsvarmere til julegaver... Satser på at ingen jeg kjenner er her inne...hehe...Hvem som får hva og om det blir noe i hele tatt er fremdeles usikkert.... Jeg har konsentrert meg om tre ulike oppskrifter.

Dette heklede skjellmønsteret fant jeg i ei bok (Gave ideer - Hobby klubben). Det ble presentert som pynt på en lyslykt, men jeg synes det så flott ut til pulsvarmere også. Mønsteret er ganske enkelt og passer til en nybegynner i faget :)
Jeg har brukt mini Alpakka til mitt prosjekt.




Pulsvarmerne under her er sterkt inspirert av min gode venn Toves arbeider. Her har jeg lagt opp 78 masker i mini Alpakka og strikket to rette og to vrange til ønsket lengde. Mine pulsvarmere ble ikke trange, jeg kunne sikkert ha lagt opp færre masker... Pulsvarmerne er pyntet med knapper fra Snella og Petronella.
Disse har jeg selv tatt i bruk, deilig...



Garnet til disse søte pulsvarmerne under her kjøpte jeg på Bånsull. Det er en blanding av silke og ull (mener jeg...), kom i hesple og er superdrøyt og godt å strikke med.

Mønsteret fant jeg hos Drops design og er opprinnelig et skjerf (skjerf med bølgemønster). Rapporten er gjentatt tre ganger. Drops har forresten masse flotte gratisoppskrifter!

Helene med pulsvarmere!





Nærbilde av bølgemønster og katten Diva!


Ha en flott helg!

3 kommentarer:

  1. Så fine de var, alle tre parene! Pulsvarmere er gøy, de blir nok julegaver til flere herfra i år.

    Ha en flott helg!

    Klem fra Maria!

    SvarSlett
  2. Jeg blir så inspirert og strikkelysten hver gang jeg er innom her på bloggen din. Her går det i Baby Bornklær som skal være julegaver i år. Og en genser til Kristian. Må jo i alle fall ha minst to strikketøy i sving av gangen... og kanskje jeg skal finne frem ullbuksa jeg skulle strikke til Hanna... sukk, tiden strekker ikke til.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentaren din! Tusen takk!

Related Posts with Thumbnails