torsdag 19. august 2010

En skal aldri si aldri!

Jeg skulle i alle fall aldri lage noe "patchworkaktig", det var helt sikkert.... Jeg skulle aldri bruke symaskina jeg fikk til jul som femtenåring, heller...Vel, å være så bastant er vel ikke så smart har jeg fått erfare, det må nemlig en del unnskyldninger til når man tar steget.

I sommer tok jeg turen til Tønsberg for en liten handel. Har meg alltid en tur innom scrappebutikken der om sommeren (Gode Minner) og så er Tønsberg en veldig koselig by da. Gikk også innom Lines hobby og de har litt av et utvalg av stoffer! Ble fristet av utvalget og de flotte utstillingene i butikken og det endte med at jeg kjøpte stoff til denne duken (under). Jeg hadde ikke mønster, alle mål er derfor "på gefühlen".







Jeg sydde ett linrektangel sammen med et mønsterstoff slik: Legg et linstoff og et mønstret stoff rette mot rette, tegn en diagonal med blyant fra hjørne til hjørne først og sy deretter med 1 cm sømmonn på hver side av diagonalen før du klipper på blyantsømmen. Da skal du ha to kvadrater når du bretter ut. Slik er det enkelt å få det hele nøyaktig.





Det ble både løper og brikke til slutt og masse stoffbiter til overs til andre små prosjekter!





Det var skikkelig morro å prøve seg på patchwork, mulig jeg begir meg utpå igjen ved en seinere anledning.


Hade litt!

1 kommentar:

Jeg setter stor pris på kommentaren din! Tusen takk!

Related Posts with Thumbnails