søndag 1. mai 2011

Liten bølge, stor bølge.


Jeg har heklet kluter - det har jeg ikke gjort før og det var veldig vanedannende, kjenner jeg....Det er også en veldig grei måte å bli kvitt noen garnrester på... 



Jeg har brukt bomullsgarn fra Søstrene Grene. Mønsteret kalles bølgemønster og består ganske enkelt av enkle staver stort sett hele veien og er ikke noe problem å få til.



Mønsteret består av rapporter på 10 masker + 2 masker i enden.




Jeg la opp 60 masker + 2 masker (utenom mønster) - Hekle 3 staver i samme maske, 3 staver i hver sin maske, 3staver sammen (den siste masken i staven - drar du gjennom alle tre maskene på nåla) og tre staver i hver sin maske  - Så starter du påny med 3 i staver samme maske osv. I enden av raden hekler du to staver utenom mønsteret. Når du snur, gjør du det med tre luftmasker.

Synes dette er et kjekt alternativ til strikkede kluter ;)
Ha en fin søndag!



post signature

14 kommentarer:

  1. Kjempefine kluter .
    Takk for at du legger ut oppskrift.
    Og , ja , kjekt med noe "nytt".
    Ha en flott søndag.
    Jeg har rigga meg til på terrassen med strikketøy , kryssord og........pc ;)
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  2. Kjempefine!
    Ha en fin dag videre. Her syes det knapper, selv om jeg egentlig burde stoppe (alt for mange) strømpebukser med "nypoteter" når man bruker dem=)
    Mvh Siv

    SvarSlett
  3. Kjempe fine kluter;) Fine farger også! har de noe særlig med garn på Søstrene Grene? Og er det billig der?

    SvarSlett
  4. Disse var kjempesøte. Lyser frisk opp i et sommerkjøkken :-)

    SvarSlett
  5. De er kjempefine, Hanne. Annerledes enn de "vanlige". Flotte farger. I mai kommer Søstrene Grene på Jessheim storsenter(mitt lokale senter)..., gleder meg veldig til det!

    Ønsker deg en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Så flotte kluter! Lurt å bruke bølgemønsteret, det er så fint. Heklet en gang et stort teppe med denteknikken. Kluter virker som en mer overkommelig jobb :-)
    Klem

    SvarSlett
  7. Så flotte kluter!! Jeg planlegger å lage meg et bølgeteppe når andre prosjekter er unnagjort..
    Ha en fin neste uke:)
    Klem:)

    SvarSlett
  8. Så fine de var!
    Morsomme og fargerike kluter - blir sikkert enda mer artig å vaske da :)

    klem

    SvarSlett
  9. Takk for tips! Artig å prøve noen nye varianter :-D Jeg har enda ikke prøvd garnet til Søstrene Grene - jeg har vel i grunnen nettopp lest at de har garn ;-)

    Ha ei herlig uke - klem Siv

    SvarSlett
  10. Superfine kluter!
    Likte fargekomboene du har brukt, er veldig glad i lilla. :)

    SvarSlett
  11. For noen nydelige kluter..herlig farge kombinasjon:)

    Ha en fortsatt fin uke
    Ann-Charlotte

    SvarSlett
  12. Så fine tepper :) Og så fine farger. Jeg har nettopp lært meg disse bølgeteppene av Marie. Er så dekorative synes jeg :) Ønsker deg en super uke :)

    SvarSlett
  13. Ja, disse var fine! Og annerledes enn mange andre kluter. Alltid kjekt med noe nytt!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentaren din! Tusen takk!

Related Posts with Thumbnails