søndag 29. august 2010

Forkle

Det er ikke til å komme unna, det er et kjølig drag i lufta - høsten er på vei. Soppsesong for de som liker å plukke sopp! Siden jeg nå en gang bor på landet med skogen som nærmeste nabo, er det ikke fritt for at jeg ser noen ivrige soppsankere med kurv og støvler dann og vann.
Forkle'et her har jeg laget til min mor, som er en ivrig sopplukker.




Her er en detalj fra lommen... Små strykemerker fra Stoff og Stil. Stoff til forkle' er kjøpt på Åhlens i fjor. Stropp og kant på lomme er dongeri.


Forkle'et knyttes kun bak, med båndet som også går rundt halsen, ganske finurlig patent om jeg må si det...Jeg har brukt et gammelt forkle' som mal.

Ha det fint!

2 kommentarer:

  1. Så herlig forkle! :)
    Knytinga er ganske smart, har selv et forkle som knyttes slik.
    Ha en flott uke. :)

    SvarSlett
  2. Hei Hanne...
    Kjempefint forkle, det må jo være helt perfekt til en soppintresert mor... ;O)
    Likte veldig godt de røde og hvite pungenen dine også. Du har sannelig vært produktiv på symaskinen i sommer. Det er mer en jeg kan skryte av..., tror ikke jeg har sydd en centimeter engang... :O)

    Ønsker deg en strålende kveld!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentaren din! Tusen takk!

Related Posts with Thumbnails