fredag 5. november 2010

Kremmerhus til jul.


Jeg gleder meg alltid til jul. Spesielt den tiden vi forbereder oss til jul. Jeg er fullstendig enig i at oktober ikke er julemåneden, men det går an å begynne med håndarbeide som hører julen til litt tidligere enn 1. desember -



I fjor sydde jeg nye julestrømper til jentene. Pappaen så egentlig litt misunnelig ut (vel, ikke om han innrømmer det...) Så i år tenkte jeg at alle skulle få hvert sitt lille kremmerhus.



Tenkte at disse var hyggelige å pynte med i adventstiden.



Oppskriften til disse har jeg hentet fra boken JULEGLEDER. Tre av stitcheriene er også avbildet i denne boken. Pepperkakeparet er stemplet med stempel fra min venn Gudrun Loennecken og deretter brodert på.

Stort sett alle stoffene er kjøpt på Stoff og Stil.


Ha en hyggelig helg!

8 kommentarer:

  1. Hei - disse var kjempelekre. Når jeg så dem så kom jeg på at jeg har liggende ferdig disse sticheryene, men jeg har aldri sydd sammen mine kremmerhus. Kanskje jeg skal gjøre det nå?

    Igjen tusen takk for inspirerende blogg og riktig god helg!!

    SvarSlett
  2. Så flotte disse kremmerhusene er. Kjempekoselig å pynte med både i førjulstida og i jula. Ha en fin helg.:-)

    SvarSlett
  3. Utrolig stilige kremmerhus!
    Så koselig med et til hver av dere! :)
    Takk for koselig kommentar i bloggen min.

    SvarSlett
  4. Åh, disse var utrolig fine, nå ble jeg juleinspirert! Jeg skal iallefall sy julestrømper til ungene i år, kanskje jeg må prøve på kremmerhus også.

    God helg!

    SvarSlett
  5. åååå disse var utrolig fine, så flink du er. sticheriene var virkelig prikken over ien synes jeg. øsnker deg en riktig fin søndag. klem Monica

    SvarSlett
  6. For noen herlige kremmerhus! Jeg er enig med T og er veeeldig misunnelig jeg også ;)
    Men, jeg sydde julestrømper til oss voksne i fjor, så vi kan vel ikke klage...
    Hos oss er det varm eplekake og is nå, så du får slenge deg på flyet :)
    Ha en deilig ventetid min venn, skulle ønske det ikke var så langt mellom oss...

    SvarSlett
  7. Kjempefine, du lager så mye koselig og fint.

    Men, det er lenge siden jeg har sett noe Scrapping ;)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentaren din! Tusen takk!

Related Posts with Thumbnails