tirsdag 16. november 2010

Oink-oink!

Skal det være en kalorifri julegris? Jeg synes disse små grisene mest av alt likner marsipan, like søte er de i alle fall! Helt unyttige, men ganske små og søte.


Størrelsen kan man variere med pinner og garntykkelse. Jeg har brukt veldig tynt garn og pinner 3.5. Ellers trenger man litt fyllvatt og eventuelt et bånd.

Under er et bilde før montering og stapping av grisen. Jeg ser for meg at grisene vil gjøre seg som pynt på en julepakke eller som dekorasjon i seg selv.


Oppskriften har jeg hentet hos ei dansk dame med DENNE bloggen!

5 kommentarer:

  1. Kjempeflotte.... :O)
    Ligner på en prikk på marsipan gris... :O) men mye sunnere.

    Det er så utrolig fint man kan lage... :O)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Skjønne og morsomme! Nå kan jula bare komme ;)!

    Ha en fin dag!

    Klem fra Maria!

    SvarSlett
  3. Det var skikkelige julegriser! Så fine de var! :)

    SvarSlett
  4. Du er litt av ei dame! Så utrolig produktiv, og flink! Kan du vææææær så snill å åpne en Epla butikk/bloggbutikk!?

    Jentene og jeg har tittet igjennom mye av det du har laget og de skulle ønske deres mor var like flink... he he he.

    Ha en fin dag!

    Klem :)

    SvarSlett
  5. Kjære Hanne ;))først må jeg jo takke for igjen alltid så hyggelig besøk av deg;))alltid hyggelig både med deg og jentene dine :))
    Ellers har jeg nå virkelig godt igjennom bloggen din,MÅ bare si det..SÅ mye fint ble helt stum,så flink du er og så mange flotte bilder av de vakre jentene dine.
    Kjolen og jakken din var rå flott,Mailegn fleece,kjole..
    alle de fine kortene..særlig de til lys og sjokolade..jule kremmerhusene med navn,sukk så herlige ;)) hvis du ta bestilling vil jeg gjerne bestille Robin Patrick,Rune,Mariann ,MEN BARE HVIS DU HAR TID ..
    Alle de fine veskene i alle stør..DU lager så mye fint,skal nok etterhvert lage et innlegg på bloggen min om deg,Hanne på landet
    Ha en flott ny dag ,klem ;))

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentaren din! Tusen takk!

Related Posts with Thumbnails