tirsdag 11. januar 2011

Lykke i skogen.


Besøkte "Randi's lille hobbyverden" like før jul og der fikk jeg se de kuleste vottene jeg har sett på lenge....Fantastisk herlig mønster...(fnis)...jeg skjønte at min jaktinteresserte samboer ganske sikkert ønsket seg et par. Det hadde jeg rett i, gitt. (I min iver etter å rekke å strikke ett par like før julaften, ser jeg at vrangborden ikke er noe å skryte hjem av). De er strikket i Rauma sitt 3-tråds garn på uvante bambuspinner (det går jo an å prøve seg på en unnskyldning).

Mønsteret fant jeg på nettet, jeg søkte på "Lykke i skogen". Opp kom denne linken. Det er ikke mønster til baksiden av votten her og jeg gjorde derfor som jeg ser Randi har gjort - strikke annenhver maske koks/hvit. Vottene er ganske lange og smale og passer til en voksen mann. Kraftige "snekkerhender" bør nok ha større votter. Jeg ser for meg at det kan legges til en kant i hver side av votten, slik selbuvotten har.




Til slutt et lite stemningsbilde tatt i helga...fra hobbyloftet -  før resten av huset våkner. Den tiden på døgnet jeg får gjort mest...Nå har all snøen på trærne blåst av og mye regnet bort. Bildet beskriver også lykke i skogen....på en måte!

Ha en koselig kveld!

10 kommentarer:

  1. Ja, de vottene har jeg sett før. De er bare såå kule!!

    SvarSlett
  2. Hehe, det må være det kuleste strikkemotivet jeg har sett :) superherlige var de :)

    SvarSlett
  3. Ha ha ha, ja de vottene var noe av det tøffeste jeg har sett. Kjempefine!

    SvarSlett
  4. Ja disse har blitt populære! Har fått masse respons på de og mange har "bestilt" til julegave:-)
    Jeg tenkte også på å strikke en slik kant som på selbuvotten for å få de litt bredere.

    SvarSlett
  5. Utrolig tøffe! Kan tenke meg det var en fornøyd mann hjemme hos dere, ja!

    SvarSlett
  6. Så utrolig herlige votter!! :)
    Kjempemorsomt mønster!
    Nydelig vinterutsikt fra loftet ditt. :)

    SvarSlett
  7. Så flotte votter.
    Er imponert over farten og kreativiten din. Den ene lekre tingen etter den andre.

    Ønsker deg en fortsatt flott uke

    SvarSlett
  8. Ååååå så utrolig kule! De hadde vært PERFEKT til kaosmannen ;o) Må se om jeg ikke kan få kjøpt litt mere garn en dag snart!
    Ha en videre stråååålende dag min venn, KLEMMER!!

    SvarSlett
  9. Så morsomme votter!
    Og så mye annet fint du har laget! Jeg har ikke vært inne på bloggen din før, men fant linken inne hos en annen blogger.
    Masse fin inspirasjon her, takk takk! :o)

    SvarSlett
  10. Utrolig tøffe votter! Stilig motiv :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentaren din! Tusen takk!

Related Posts with Thumbnails