torsdag 14. april 2011

Sømarbeid.

Broderimaskinen har fått kjørt seg litt igjen og til bursdagsgaver er denne super å bruke.... Det er ikke så mye som skal til for at jentene får med seg svært personlige gaver.



Dette designet har jeg handlet inne på Etsy - hos Meringuedesign, damen har også denne bloggen hvor du kan handle og kikke litt på det hun lager.
Her har jeg laget en toalettveske, den er foret med voksduk, slik at den skal være enkel å rengjøre.



Det skal sies at mannen i huset ikke er så veldig interessert i håndarbeid (ikke egentlig), han nikker og kommenterer dersom jeg ber om hans mening, denne broderimaskina derimot -  har fanget hans interesse. 




Og det er fasinerende å se se hvordan den tilsynelatende, "helt på egenhånd", syr de mest intrikate mønstre så enkelt som bare det... Noen design tar lang tid å sy, opp mot en time må en regne med ...og jeg må stort sett være i nærheten for å se til at alt går rett for seg.

 

Maskinen min heter Janome, Memory Craft 350 E og er en ren broderimaskin. De fleste designene jeg bruker, blir satt sammen ved hjelp av et redigeringsprogram på datamaskinen, før de lagres og overføres symaskinen ved hjelp av minnepenn eller ekstern harddisk.




Ha en flott kveld!

post signature

8 kommentarer:

  1. Nydelig arbeide!! Le le, du skulle sett meg idag da jeg skulle reparer klær som har ligget i mange måneder. Det tok en hel ettermiddag, og jeg måtte sprette opp fle ganger fordi jeg sydde sammen bretter og flenger:-)
    Men, bukser ble lagt opp, hull, ble tettet igjen og sengklær repartert.

    Jeg beudrer dere som håndterer symaskin.

    Ønsker deg en fin dag
    Klem :-)

    SvarSlett
  2. Så fint det ble :-) Jeg får mer og mer lyst på broderimaskin. Var inne og så på den du har, og den er faktisk overkommelig i pris. På ønskelista mi har jeg skrevet opp ei som koster 34.000,- men det er mest for at gemalen ikke skal synes støvlene jeg ønsker meg er dyre ;-)

    Ha en fin kveld - klem Siv

    SvarSlett
  3. Så flotte gaver!
    Broderingsmaskinen høres fantastisk ut.
    Klem

    SvarSlett
  4. Så supre broderier! Høres morsomt ut å holde på med også, jeg lar meg i alle fall fasinere av sånn teknikk. :-)

    SvarSlett
  5. Så utrolig flotte mønster! Supere ting du har laget. :)
    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  6. Dusjforheng er og`fint å bruke inni toa.mapper. :-)

    SvarSlett
  7. Det er mye du kan trylle frem fra maskinen og den produserer ivrig små,søte ting og tang.
    :) :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentaren din! Tusen takk!

Related Posts with Thumbnails